Saturday 10 May 2008

ok -litt farge

altså, ja - et par av mine strikketøy er nokså fargeløse akkurat nå, og jeg tenkte at det ville være greit med litt mer dempede prosjekter nå når naturen er så full av farger, men så hadde vår lille hund et lite uhell... (er jammen meg ikke så sikker på om han selv betrakter dette som en ulykke, men det gjør jeg!)
og dermed fikk jeg behov for å gjøre noe ganske annet!

Så jeg satte i gang et lite hekleprosjekt, vel faktisk - et stort et - tenkte det kunne være deilig med et selvheklet teppe/pledd... ser for meg dette som et innimellom prosjekt, jeg kommer nok til å bruke laaaang tid - .
Ideen til å bruke Norogarn på denne måten kommer fra Liselottes blog, men jeg er ingen dreven hekler, og har derfor valgt enklere og større ruter enn henne.
Detaljer
Heklenål: 3,5
Garn: Noro strømpegarn farge 180

Som sagt, hagen er full av farger, her er dagens lille bukett
ps: etter mye strev klarte jeg å redde hesplen som Noah hadde kost seg med ;)

3 comments:

femiknitter said...

noah har det godt hos dere! - og så fantastisk vakre heklinger! - jeg er ikke helt enig i at du ikke er en dreven hekler - du vet; jeg har slitt ut et sjal for lenge siden ;) noro+hekling ser helt strålende ut - jeg gleder meg til å gå på norobutikken - den ligger ikke langt fra det nye huset mitt :D

Sigrun said...

åååååååå, neste år vil jeg være med! så kan jeg sitte på altanen og hekle mens du du er på KUA og forsker ;)

femiknitter said...

åååååå! JAAAAA! det vil jeg vel!!! så sant jeg får støtte så drar vi; du er jo familie.