Monday 26 May 2008

dagens post

Jammen bra jeg ikke visste dette når jeg handlet garn på nettet i går kveld -

- at jeg i dag skulle få tre pakker dumpende ned i postkassen... den ene kom fra Bergen, den andre fra Sverige, mens den tredje har reist fra USA
Fra Pinnsvindesign i Bergen kommer en hespel DUO silke/merino, farge 522. Planen er å bruke dette i et Shetland Triangle. Fargen på garnet befinner seg et sted mellom grønt og blått, det ser grønnere ut inne under lampen enn det det gjør ute i dagslyset.
Fra Garnhärvan i Sverige kommer 2 hespler Ombrégarn som er produsert i Östergötlands Ullspinneri, disse trenger jeg til Marias teppe. Jeg har forsåvidt ingen hast med å få dette teppet ferdig, men kom plutselig på at garnets innfarging kanskje kan forandre seg i løpet av relativt kort tid. Jeg har heklet opp 100gr. og har 300 på lager - det bør holde! Jeg er utolig godt fornøyd med Ombrégarnet, og fikk lyst til å teste en annen farge. Det er minst like fint i virkeligheten som på nett.
Den siste pakken kommer fra USA. Tre små hespler Alpaca Silk fra Blue Sky Alpacas. Det er aldeles fantastisk, mykt som fløte mot huden! Jeg burde jo nesten ha strikket undertøy av dette, men det skal jeg altså ikke ;)
Kom sommerferie - jeg er klar!

1 comment:

femiknitter said...

å du store lykke!!!