Sunday 27 April 2008

ned til hundene

Det begynte med Hus & Hjem (1999), det var kjærlighet ved første blikk, en kjærlighet som framdeles sitter i blikket og kroppen nå nesten ti år seinere. Det eneste jeg ikke har lest av dette forfatterskapet er barneboken som kom i 2003, ellers har jeg rast gjennom alt, og har til og med klart å erhverve meg et signert eksemplar.


Nå sitter jeg med en ganske ny roman foran meg, Ned til hundene, første utgave, første opplag. Har ikke lest noen kritikker eller omtaler ennå for jeg må stå helt fritt i mitt første møte. Boka har allerede ligget klar noen dager, men jeg må vente til det helt rette øyeblikket før jeg setter i gang - mon tro om det er her nå...?

2 comments:

femiknitter said...

åååå... jeg venter på at den skal komme i posten! - men jeg har altså jukset og lest lilian munk rösings kritikk...

Sidsel Maria Mørch Lilledrange said...

leser du norsk eller dansk utgave?? den er kanskje ikke kommet på norsk enda?? jeg har lest en bok av denne forfatteren som jeg likte godt, rødby-puttgarden. Sånn generelt foretrekker du å lese henne på norsk eller dansk? Koselig side du har forresten, er innom i ny og ne.