Thursday 21 February 2008

hverdagsligheter

Å skaffe seg en hytte er en alvorlig sak. På det stadiet vi nå befinner oss handler det mye om økonomi... og så handler det om framdriftsplan, tomtetilpassing, bygningsdetaljering...etc. etc.

Men innimellom handler det også om små og nære ting, som for eksempel å finne de rette kaffekoppene
Dette er noe av det jeg gleder meg aller mest til; å sitte ved arbeidsbordet mitt i andre etasje en tidlig ruskeværs morgen, å se en grå og regntung himmel henge tett over havet, mens jeg selv sitter tørt og godt og nyter morgenkaffen før dagens skriveøkt tar til - det skal bli deilig det!
Jeg har alltid vært begeistret for iittalas produkter. Jeg liker at de bruker akkuratt den rette tonen hvitt. Og jeg liker at de gjenopptar produksjonen av gamle designklassikere. Her er min nye kopp, Bottna. Dekoren er hentet fra den svenske tekstilkunstnerens Anna Danielssons design for Marimekko, koppens form er hentet fra serien Teema designet av Kaj Franck i 1952. Klassisk!

1 comment:

femiknitter said...

jeg vil også drikke!