Thursday 3 January 2008

post

Jeg fikk rikelig med bøker til jul, men framdeles strømmer det på ...


Her er J. G. Ballards The Crystal World (1966) (viktig for essayet mitt) - som, når sant skal sies, bør skrives så godt som ferdig i løpet av de neste to ukene.


Og så - kreativt inspirasjonsmateriale av det litt mer fritidsaktige slaget -


Nacy Bush's Knitting on the Road med undertittelen Sock Patterns for the Traveling Knitter. Jeg har vært i tvil om dette kjøpet, ikke fordi boken ikke er super, men fordi jeg forsåvidt allerede har nokså mange sokkeoppskrifter ... Men plutselig kunne jeg bare ikke motstå fristelsen ... det blir jo julefeiring og gaver i år også - eller?!



Whitby, fine hverdagssokker. "These socks are based on a pattern found on a sailor's gansey from Whitby, on the east coast of Yorkshire, England"




New England, festsokker. Beskrives som: "Fancy stockings a lady would have worn toa contra dance in the village hall."

3 comments:

femiknitter said...

og jeg har fått verdens deiligste sokker til jul!!!

Sigrun said...

slit dem med helsa, du ser jeg har nye prosjekter på gang ;)

femiknitter said...

de er så vakre og myke og varme og deilige at jeg har brukt dem en hel haug allerede... - og jeg blir så ekstra lykkelig over at du har strikket dem til meg...