Monday 17 December 2007

tanker om tid

Det er ikke alltid enkelt å avgjøre om noe kan kalles god eller dårlig tid. Jeg trenger å sette begrepet opp mot noe for å gi det mening. Når jeg ser dette bildet lurer jeg på hvem av oss som har best tid? Ballongselgeren eller essayskriveren?


Jeg skriver, med deadline i morgen. Å skrive er å gå fra de høyeste topper til de dypeste daler, klisjéaktig – men sant. Jeg skriver på et utkast til et essaykurs som jeg er utrolig heldig å få delta på. Jeg har virkelig fått sans for essayet som sjanger, det tillater meg å gjøre akkurat det jeg gjerne vil når jeg skriver, men det stiller også forferdelig strenge krav til meg som forfatter! Og i går kveld sleit jeg, og derfor somler jeg med å komme i gang i dag. Men timene er i ferd med å renne ut, så det er nok bare å brette opp ermene. Kan skrive fram til 12:00 i dag (en time og førti minutter) og så igjen i kveld og natt + hele morgendagen fram til midnatt.


Men innimellom trenger jeg nok noen strikkepauser. Tilted Duster må også få noen minutter nå & da.

No comments: